سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
سلام این وبلاگ کاری ست از بروبچه های واحد فرهنگی مجتمع یاوران حضرت مهدی سلام الله علیه. مجتمع یاوران محل تجمع کسانی ست که دلشان هوای کوی یار می کند...

به نام آفریدگار مهر

رسول الله صلوات الله علیه و آله: علی خیر البشر من أبی فقد کفر؛ علی بهترین مخلوق بشر است و کسی که نپذیرید کافر است.(بحارالانوار)

یا امیرالمومنین شنیدن اوصاف شما زمانی به جان می نشیند که از لسان مبارک اشرف مخلوقات، رسول الله صلی الله علیه و آله شنیده شود، اما شما چنان خلایق را انگشت به دهان کرده اید که نه تنها ایشان و نه تنها مسلمانان که بلکه غیر مسلمانان نیز در برابر فضائل شما سرتعظیم فرود آورده اند.

فضائل امیرالمومنین از زبان اندیشمندان غیر مسلمان

بی‌نظیر بودن امیرالمومنین(علیه‌السلام)
«مادام دیالافوا» سیاح مسیحی فرانسوی می‌گوید: احترام علی(علیه‌السلام) در نزد شیعه در بالاترین درجه است، و حقیقتا هم همین طور است. زیرا این مرد بزرگ علاوه بر جنگ‌ها و فداکاری‌هایی که برای پیشرفت اسلام انجام داده است، در دانش، فضائل، عدالت، و صفات نیک انسانی، در تمام جهان بی‌نظیر بود، وی نسلی بسیار پاک و مقدس از خود به جای گذاشت، فرزندانش نیز از او پیروی کردند، و برای پیش‌برد مذهب اسلام، مظلومانه تن به شهادت دادند.
وی در ادمه این بحث خطاب به خود چنین می‌گوید: «ای چشمان من! گریه کیند و اشک‌های خود را با آه و ناله مخلوط نمائید! و برای اولاد پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) که مظلومانه به شهادت رسیدند، عزاداری کنید».[1]
امیرالمومنین(علیه‌السلام) شجاع، بی‌همتا و قهرمان یکه تاز عرب
«بارون کارادوو» مورخ و محقق فرانسوی می‌گوید: «علی(علیه‌السلام) آن شجاع، بی‌همتا و قهرمان یکه تازی بود که پهلو به پهلوی پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌جنگید و به اعمال برگزیده و معجزه آسایی قیام نمود؛ در معرکه بدر، بیست و ساله بود که با یک ضرب دست، یکه سوار قریش را دو نیم کرد؛ در احد شمشیر پیامبر(ذوالفقار) را به دست گرفت و بر سر‌ها کلاه‌خود می‌شکافت و برتن‌ها جوشن می‌درید، و در یورش بر قلعه‌های یهود خیبر، با یک دست دروازه سنگین آهنین را از جای کند، و آن را بالای سر خود سپر ساخت. پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) او را بسیار دوست می‌داشت و به او بسیار اعتماد داشت. روزی به سوی علی(علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت «من کنت مولاه فعلی مولاه».[2]
دنیا از آوردن مردی همچون امیرالمومنین(علیه‌السلام) عاجز است
جرج جرداق نویسنده مسیحی عرب می‌گوید: «علی(علیه‌السلام) بسیار زیرک و باهوش بود و راز دل مردم، هوس‌ها و خواست‌های درونی آنان را به خوبی می‌دانست، دلی داشت مالامال از مهر، عطوفت و مهربانی، آزادی، انسانیت، و فضیلت،... علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) به راستی و راست‌گویی در زندگی شناخته شد و امتیاز یافت.واقعا سزاوار است که در جهان امروز، آتش افروزان جنگ، عوامل و مسببان بدبختی‌های ملت‌ها و افراد، به سخنان و کمک قهرمان اندیشه عربی، بزرگ مرد وجدان انسانی علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) گوش فرا دهند و آن‌ها را حفظ کنند و در مقابل گوینده بزرگ آن سخنان، سر تعظیم فرود آورند».[3]
 [1]. امام علی (علیه السلام) از نگاه اندیشمندان غیر شیعه، اسد علیزداه، ص 100-101
 [2]. کریم خانی، صمد، علی (علیه السلام) فراسوی ادیان، ص 16
 [3]. جرج جرداق، امام علی (علیه السلام) صدای عدالت انسانی، ترجمه هادی خسروشاهی، ج 4، ص 468

[ شنبه 94/2/12 ] [ 11:40 صبح ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]

آنچه که در دین ما درباره آخرالزمان آمده، می فهمیم که فرج در زمانی رخ می دهد که دو ویژگی مهم در امت اسلامی ایجاد شود: اول؛ اوج معرفت و اقتدار مؤمنان برای یاری ولی خدا و دوم؛ اوج مظلومیت و اضطرار آنها به فرج، بخاطر دشمنی‌های فراوانی که نسبت به آنها می شود و آنها را به دعا و تضرع بی‌سابقه وادار می کند.

ما از ابتدای  انقلاب اسلامی و بر اساس پیش‌بینی‌های امام و رهبری انتظار می‌کشیدیم که انقلاب ما سرآغاز بیداری و اقتدار امت اسلامی در جهان بشود، امری که امروزه بیش از حد انتظار محقق شده و ما ناباورانه شاهد آن هستیم..حال که بیداری اسلامی در جهان، موجب اقتدار مومنان شده است، بهتر از هر زمانی می فهمیم که چرا هشت سال با ما جنگیدند تا یک ملت را نابود کنند و ریش? این بیداری را بخشکانند.

اما من همیشه از خودم می‌پرسیدم، با توجه به اینکه روز به روز شاهد اقتدار بیشتر مؤمنان هستیم آیا شاهد مظلومیت بیشتر آنان هم خواهیم بود؟ آیا از این حالت عادی دعا برای فرج، به اوج استغاثه، که در آستان? ظهور بوجود می آید، خواهیم رسید؟ چه چیزهایی ما را به این اوج استغاثه و مظلومیت خواهد رساند؟

تصور می‌کنم امروز آن وضعیت پدید آمده و ما وارد دوران دشواری‌های تازه‌ای شده‌ایم. اگرچه با آغاز جریان بیداری اسلامی و جنایت‌های فراوان تروریست‌ها در سوریه و عراق، امت اسلامی وارد دور جدیدی از مظلومیت شده بود، ولی با شروع حرکت یمن در نجات از سلط? مستکبران ،هرگونه مدارای جبه? کفر به پایان رسیده است. طوری که امروز شاهد دو عمل بی‌سابقه در جبه? استکبار هستیم: یکی جنایت‌های آشکار و دیگری خیانت‌های پنهان. امروز حداقل مدارای استکبار با مردم جبهه حق نیز تمام شده است. به حدی که حتی حاضر نیستند ظاهر را حفظ کنند و یا جنایات خود را به وسیل? جریان‌های تروریستی انجام دهند. می‌بینید که مستکبران عالم طوری بر سر مردم یمن بمب می‌ریزند که  گویی یمن را میدان تمرین حمله به مومنین یافته اند.

از سوی دیگر با انواع خیانت ها و تهدیدها و تطمیع‌ها، جبه? مقاومت مردمی علیه تروریست‌ها را در عراق و شام به عقب نشینی‌های مظلومانه وامی‌دارند.

این دو وضعیت بی‌سابقه، یعنی تهدیدهای آشکار و پنهان علیه مؤمنان مقتدر، ناشی ازنهایت  مظلومیت امت اسلامی است؛ و اگر ادامه پیدا کند و لطف خدا مدد نکند و دعای حضرت ولی عصر(عج) نباشد، تمام امیدها را به یأس تبدیل خواهد کرد و بازگشتی خونبار برای جبه? حق به دنبال خواهد داشت.

از یاوه‌گویی های وابستگان استکبار در منطقه و تهدیدهای آنان علیه ایران اسلامی بوی خون به مشام می‌رسد. پرده‌های نفاق برافتاده و کینه‌های دیرین روآمده است. دیگر دوران زندگی روزمره و عادی امت اسلامی تمام شده. هم اکنون این ما هستیم و تقویت اقتدار امت اسلامی از سویی ؛ و اضطرار و استغاثه به محضر پروردگار برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) از سوی دیگر. 

جبه? باطل در تمامی جبهه‌های نبرد برای یورش به مرکز انقلاب جهانی اسلام، یعنی ایران اسلامی لحظه شماری می‌کند. ما باید در این لحظه‌های حساس تاریخی با کمک به مجاهدان خط مقدم در تمامی جبهه‌ها به هر نحو که می‌توانیم، به استغاثه برای فرج بپردازیم. این استغاثه ما را لایق پیروزی خواهد کرد و یک ضرورت برای رشد امت اسلامی است. ما می‌توانیم با فریادهای استغاثه، تمام اسباب معنوی را برای پیروزی دراوج مظلومیت فراهم کنیم. خدا با ماست و اجابت او منتظر به اوج رسیدن دعاهای ماست. اقتدار رزمندگان مسلمان نباید ما را مغرور کند، بلکه باید امید ما را برای فرج افزایش دهد. مظلومیت‌های فراوان هم  نباید یأس و ترسی در ما ایجاد کند، بلکه باید ایمان و استعانت ما را از درگاه پروردگار عالم روز افزون کند.

بیایید در محافل مذهبی و مساجدمان، همراه با تبیین آنچه هم اکنون بر امت اسلامی مظلوم می‌گذرد، فراتر از آنچه در رسانه‌های رسمی قابل بیان است، به برگزاری محافل دعا برای فرج اقدام کنیم و رزمندگان جبه? حق را با دعاهایمان یاری کنیم و الا باید شاهد قتل عام‌ها و جنایت‌های بیشمار در کوچه پس کوچه‌های شهرهایمان باشیم.

همان‌گونه که تحمل و مدارای جبه? کفر در برابر کمترین حقوق امت اسلامی مطلقاً به پایان رسیده و قصد نابودی کامل امت اسلامی را کرده اند، بیایید ما هم تحملمان را برای دوران طولانی غیبت به پایان برسانیم.

 


[ شنبه 94/2/5 ] [ 8:38 صبح ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

وبلاگی است مهدوی پیرامون امام خوبان...
لینک دوستان
امکانات وب

رفتـــ 25


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 252472