سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
سلام این وبلاگ کاری ست از بروبچه های واحد فرهنگی مجتمع یاوران حضرت مهدی سلام الله علیه. مجتمع یاوران محل تجمع کسانی ست که دلشان هوای کوی یار می کند...

سرکلاس نشسته بودیم و منتظر شروع صحبت استاد و موضوعی که قرار بود دربارش بحث کنیم اما راستش اصلاً‌دلم نمی خواست درباره موضوعات تکراری که به بحث درسی مربوط بود صحبت بشه دلم نمی خواست اون روز یک بحث مجزا از درس و دانشگاه باشه.

انگار زمان استجابت دعا بود استاد روی تابلو بزرگ نوشت موضوع آزاد کی می تونه بحث کنه؟

سامان گفت: در موقعیت های بحرانی، چطور میشه  راه درست را از نادرست تشخیص داد؟

خانم محمدی گفت: چرا از موقعیت استفاده نکنیم و اشکالاتمون رو درست نکنیم . همه بچه یک صدا گفتن اه دوباره درس...

علی دستش را بالا برد و گفت: استاد در مورد شناختن خصوصیات یک راهنما یه کسی که تو موقعیت های متفاوت بشه بهش اعتماد کرد و وقتی عقل از کار می افته ازش تقلید کرد بحث کنیم. تو پیشنهادها همه با علی موافقت کردند.

مرتضی گفت: انجام هر کاری و رسیدن به هر هدفی هر چقدر کوچیک نیاز به راهنما داره حالا اگه به خلقت و خالق اون یعنی خدا که هیچ امری را بدون هدف انجام نمیده دقت کنیم،‌به هدف خلقتش که بندگی مخلوقاتش هست می فهمیم که رسیدن به هدف به این بزرگی بدون راهنما ممکن نیست. پس قبل از اینکه دنباله رو این راهنما باشیم باید اون رو خوب بشناسیم.

خانم حسینی گفت: با توجه به روایت هم داریم که کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.. کسی که وارد مسیر درست زندگی یا مسیر زندگی درست! میشه دیگه به ورطه ی جهل کشیده نمی شه. و این کاملاً‌طبیعی هست که چنین راهنمایی را یکی مثل من و شما که اطلاعاتمون ناقصه نمی تونه انتخاب کنه .

همش منتظر مزه پرونیهای سعید و دار و دستش بودم اما خدا را شکر مثل اینکه بحث برای اونها هم جذاب بود و ساکت بودن.

در ادامه خانم سهیلی گفت: راهنما را باید کسی انتخاب کنه، که مسیر و هدف را انتخاب کرده حالا اگه خدا این راهنما را قرار بده ما راحت می تونیم بهش تکیه کنیم و اون رو الگو قرار بدیم یا دست تأسی به دامنش بزنیم.

مسعود گفت: حالا اگه امام بشه حجت یا راهنمای ما. می شه راه درست، میشه چراغ راه... چراغ راهی تو تاریکی اونم از نوع ضلالت و جهالتش، که ما بدون اون نمی تونیم به سرمنزل مقصود برسیم.

خانم خاکپورگفت: نکنه دقت نداشته باشیم و به جای خورشید عالم تاب امامت به ناخواسته بریم سراغ شمع نیم سوخته ایی که هر لحظه احتمال خاموش شدنش هست. شناخت امام یعنی شناخت شخص و شخصیت امام. شاید شخص را بشناسیم،قاعدتا این شخص باید ویژگی هایی داشته باشه که او رو از دیگران متمایز کنه‌، اما آیا از خصوصیات شخصیتی کسی که انتخاب شده اونم به دست خالق هستی به عنوان راهنما چیزی می دونیم؟

توی همین بحث ساعت کلاس تمونم شده و ادامه بحث موند...


[ یکشنبه 89/7/18 ] [ 3:9 عصر ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

وبلاگی است مهدوی پیرامون امام خوبان...
لینک دوستان
امکانات وب

رفتـــ 25


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 252655