سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
سلام این وبلاگ کاری ست از بروبچه های واحد فرهنگی مجتمع یاوران حضرت مهدی سلام الله علیه. مجتمع یاوران محل تجمع کسانی ست که دلشان هوای کوی یار می کند...

به نام خدای مهر

ازش سوال کردند که چرا مقام معظم رهبری محافظ دارند؟ مگر امیرالمومنین یا امام حسن یا امامان دیگر(علیهم صلوات الله) محافظ داشتند؟

از طرفی داشتن محافظ چه ضرورتی دارد؟!

دنبال جواب می گشت تا باز هم خدای مهربان با عنایتش به دادش رسید!

یازده امام را خدا راحت در دسترس مردم قرار داد، اما آنها چه کردند؟!

تک تک این بزرگواران را به شهادت رساندند.

دوازدهمین امام را که نوری هستند که ظلمت را از بین می برند، را در حفاظی به نام غیبت قرار داد.

وقتی خدای مهربان جانشینش را این گونه حفظ می کند و برایش محافظ قرار می دهد ما نباید درس بگیریم و اولیائش را که نعمتی برای مملکت ما هستند را حفظ کنیم؟

اگر حفظ نکنیم و خدای ناکرده بلایی سرشان بیاید آن وقت جواب خدا را چگونه خواهیم داد...

 


[ جمعه 92/1/16 ] [ 12:38 عصر ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]

معلی بن خنیس می گوید: به محضر امام صادق سلام الله علیه رفتم و پرسیدم نوروز چه روزی است؟

امام سلام الله علیه فرمودند: به خدا سوگند می خورم که نوروز از زمان قدیم است. نوروز روزی است که خداوند در عالم ذر از بندگانش پیمان گرفت که تنها او را بپرستند و مشرک نشوند و پیرو رسول، اولیاء و حجت های او باشند و این روز، روزی است که نخستین بار خورشید در آن طلوع کرد و بادها در آن جریان گرفت و زمین اولین شکوفه خود را ظاهر کرد.

نوروز روزی است که کشتی نوح بر نقطه ای زمین به نام جودی نشست. روزی است که رسول خدا صلوات الله علیه و آله و سلم، امام علی سلام الله علیه را بر دوش خود بلند کرد تا اینکه بت های قریش را از بالای خانه کعبه، به زیر افکند و از بین برد و نیز ابراهیم خلیل سلام الله علیه، بت های قومش را در این روز درهم کوبید و آن روزی است که رسول خدا صلوات الله علیه و آله و سلم، اصحابش را امر کرد تا با علی بن ابی طالب سلام الله علیه به عنوان امیرالمومنین بیعت کنند.

در این روز پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم، علی سلام الله علیه را به سرزمین جن فرستاد تا اینکه برای رسول خدا صلوات الله علیه و آله و سلم از آن ها بیعت بگیرد و همان روزی است که برای امیرالمومنین سلام الله علیه برای بار دوم بیعت گرفته شد و آن روزی است که حضرت علی سلام الله علیه بر اهل نهروان پیروز شد و «ذالثدیه» را کشت و آن روزی است که قائم سلام الله علیه و والیان امر ما در آن ظهور می کنند و آن روزی است که قائم ما سلام الله علیه بر دجال پیروز می گردد و آن را در میدان کناسه کوفه به دار می زند و هیچ نوروزی نیست مگر این که ما اهل بیت، انتظار فرج را در آن داریم...

منبع:

در کتب تشیع: وسایل الشیعه، محمد بن الحسن الحر عاملی،ج8،ص183

در کتب تسنن: عوالی اللآلی، ابن ابی جمهور، ج3، ص41


[ پنج شنبه 92/1/1 ] [ 9:5 عصر ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

وبلاگی است مهدوی پیرامون امام خوبان...
لینک دوستان
امکانات وب

رفتـــ 25


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 252445